Friday, September 29, 2006

بعدك بغنى

بعدك بغنى .............قبلك بغنى
و انا غصب عنى فى الشوق بدوب
بحلم الاقى....يوم التلاقى
حلمى اللى باقى
فاض على القلوب
لساك فاكرنا نسمه صافيه عالبيبان
والنسمه فاكره ضحكه كانت من زمان
و انا لما اشوف عيونك نايات تاخد العقول و نسرح ساعات
انسى كل شىء فى بعدك و ابات
ضمانى يالعيون
تبعد الجراح و يعود الزمان الايام
هنا فى نفس المكان اللى شاف غنانا و قال كمان
فاكرانى يالعيون
بعدك بغنى قبلك بغنى و انا غصب عنى فى الشوق بدوب
بحلم الاقى يوم التلاقى حبى اللى باقلى فاض عالقلوب
لساك فاكرنا مش ناسينا و حلمنا
كان شوق فى غنوه بلحن حب يضمنا
و انا لما اشوف عيونك نايات
تاخد العقول و نسرح ساعات
انسى كل شىء فى بعدك و ابات ضمانى يالعيون
بعدك بغنى..............قبلك بغنى

19 comments:

Anonymous said...

بجد لذيذه جدا

saso said...

انا كنت قريت نور وتطبيع
حلوين جدا :)
ودي حلوه قوي
اغنية حلوه و بريئه
هي في اخرها
ضماني يالعيون
ولا بالعيون ؟

sherif gharib said...

saso
than; u soo much dear
على فكره الاغنيه ديه كانت واخده مركز تانى على مستوى الجامعه ضمن الاغانى داخل العروض المسرحيه
انا بحبها جدا
لانى انا اللى كنت كاتبها و ملحنها
هى اخرها
ضمانى يالعيون
بالياء

sherif gharib said...

funky
اشكرك جدا على المرور
تحياتى

خجل said...

فيها حاجه حلوه أوي

أم أحمد said...

كل سنة وانت طيب
انت من إسكندرية ؟ اصل اسم عيلتنا واحد

saso said...

الله
كدة تبقي فعلا كامله
ضماني يالعيون فعلا بالياء احلي
انت كاتب وملحن كمان
انا كدة باتخيلها متغنيه اكتر
بجد حلوة جدا

مفلس افندى الرايق said...

تسلم يا زعيم بجد

كل سنه وانت طيب وسورى للتاخير لانى ما فتحتش البلوج من فتره

LAMIA MAHMOUD said...

احزن اغني
افرح اغني

حلوة قوي بجد .. واحساسك عالي فهيا جدا

sherif gharib said...

خجل
الحاجه الحلوه اللى فيها ان الواحد يكون حاسسها قوى
شكرا كتير على المرور

sherif gharib said...

sahar
ايوه انا من اسكندريه و الدنيا ديقه قوى
ممكن نطلع فى اخر الفيلم ولاد عم
هههههههههه
انا بهزر
شكرا على المرور

sherif gharib said...

saso
انا كاتب و ملحن و بلعب مزيكا و بخرج و بمثل
يعنى سبع صنايع و البخت...........
.........ض

مفلس افندى
ايه يا راجل ساعه استناك
و الله منورنى
و كل سنه و انت بالف خير

sherif gharib said...

لما فى يوم يملانى الياس لازم اغنى
اشكرك جدا جدا جدا ده بس من زوقك

مـحـمـد مـفـيـد said...

رائعه جدا
احييك علي احساسك المتدفق داخل المدونه ككل

ayman_elgendy said...

طب ما تكتب الدخلة بأة بالمرة...لا لا...انا عندي فكرة

:))

بعد السمر ميخلص انشره هنا...كله

فل...؟؟

;-)

الوردة السوداء said...

و انا لما اشوف عيونك نايات
تاخد العقول و نسرح ساعات

هايلة ياشريف
انا بجد سرحت معاك فى دنيا تانية
انا برفعلك القبعة
اعجابا بشعرك

sherif gharib said...

الورده السوداء
لا اجد الكلمات المناسبه للرد على تعليقك الجميل
اشكرك جدا
فعندما تعجز الكلمات عن الشكر يكون الصمت هو افضل جواب

sherif gharib said...

محمد مفيد
انا اشكرك جدا على اهتمامك بقراءه المدونه
و كم تسعدنى تعليقاتك
تحياتى

Anonymous said...

احلى اغنيه اثرت فينا واحنا في جواله التربيه وحتى جواله تجارة
مافيش حد دخل جواله الا وخلى الاغنيه دى رمز ليه بجد بجد فرحت جدا لما لقيتها هنا ع النت احساسها عالى اوى اوى اوى
ولحنها فوق الرائع بصراحه
انا مش بجامل لانى مش مجامله لكنها عاشت في قلوبنا وسابت اثر جامد جدا